poniedziałek, 1 lipca 2019

Lipca witanie...

To moje ścieżki ulubione, niedaleko domu, wystarczy kilka minut i mogę oczy cieszyć takimi obrazami. Tak pięknie bławacą się pola, tak, wiem, chabry są chwastami, ale jakże uroczymi...

Wczoraj popołudniem termometr pokazywał prawie 40 stopni. Powietrze parzyło jak meduza i falowało przed oczyma. Wczoraj byłam domowa, dziś po pracy też czas spędzam w domu. Nie lubię takiego gorąca, nie lubię tego żaru lejącego się z nieba. I roślinom też jest źle. Te niepodlewane gasną...

Teraz czas smakuje mi kawą. Cichuśko Anna Maria mi śpiewa z płyty "Minione". Dom pachnie lipcem, odgrodziłam się opuszczonymi roletami od słońca, tęsknię za wiatrem, za jego chłodnymi dotykami, za rześkim powietrzem...

Kwitną róże, we wszystkich kolorach. Słodzą powietrze tym swoim aromatem czasem tak nierzeczywistym...

Lubię lipiec za światło, za cudowne zachody słońca widziane z mojego balkonu, za dobrodziejstwo ogrodów. W mojej kuchni królują teraz pomidory, ogórki, bób, fasolka szparagowa, kapusta, młode ziemniaki, buraczki. Tak łatwo teraz przyrządzać posiłki. Ach, zapomniałam o cukinii, kalafiorach...

I wieczory lipcowe lubię, wieczory na balkonie. Można się zasiedzieć, ocalić nocne minuty, pobyć bez myśli o tych wszystkich muszę, powinnam...

Lipcu, trwaj, mijaj powoli! :)

6 komentarzy:

  1. "Lipcu trwaj, mijaj powoli!" - i ja o tym marzę :) - co dzień zerkam sobie na kalendarz i na głos powtarzam datę: 1-szy lipiec, 2-gi lipiec, 3-ci... zanurzam myśli w tej dacie, "panieruję", cieszę się nią, staram się poczuć całą sobą, zatrzymać w sercu. To są dni, na które czeka się cały rok. Na te róże, o których piszesz i wieczory, na smak bobu i fasolki, na tę wolność cudowną. Moja dusza merda ogonem :) I do Ciebie merda także :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, cieszę się, że duszy tak dobrze :) Cudownie łapać wakacyjne chwile, ta, z merdającą ogonem do mnie duszą, jest fantastyczna. Pięknie to napisałaś :))))

      Usuń
  2. Nareszcie Cię odnalazłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to się cieszę baaaaardzo, baaaardzo :))) Co u Ciebie?

      Usuń
  3. Kocham "te polskie kwiaty, stokrotki, chabry, kaczeńce i maki". I za Sztaudyngerem recytuję: "Tak ładne są kąkole,/ że je od zboża wolę." :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że są piękniejsze od tych, które u florystek? :))))

      Usuń