niedziela, 15 grudnia 2013

Taki wieczór cichy...

Dobra niedziela. Domowa, powolna, z samą sobą, bo M. naucza studentów i tylko telefonicznie byliśmy blisko :)


Czerni się noc za oknem, cekinami pomarańczowych świateł się złoci, wiatr muzykuje. Pachnie mi miodowo-imbirowa herbata. Wyjęłam z pudełka swoje zimowe domki ośnieżone i zapaliłam w nich świeczki. Ładnie w blasku promyków wygląda stojący na parapecie anioł z zielonymi skrzydłami. Tak anielsko...


Sprawdziłam próbny egzamin swoich uczniów. Test wypadł jako tako, rozprawki rozczarowały mnie bardzo. Większość prac musiałam uznać za napisane nie na temat. Uczniowie nie zrozumieli wyrażenia "człowiek prawy" i źle uzasadniali, przywołali niewłaściwe lektury...


A potem wsłuchiwałam się w głos Papuszy, czytając książkę "Papusza" Angeliki Kuźniak. Czyta się jednym tchem o życiu niezwykłej kobiety, przyjmującej z pokorą swój trudny los odmieńca. I jest to też opowieść o Cyganach, ich obyczajach, kulturze, trudnej historii i twardych prawach. Jest w tej książce tyle piękna, poetyckiej prostoty, wrażliwości, ale i trudnego do pojęcia okrucieństwa człowieka. Warto przeczytać i warto zapatrzeć się w fotografie czarno-białe, subtelne, z zatrzymanym na nich światem, którego już nie ma...


Wypisałam też kartki świąteczne, bo ja z tych tradycyjnych jestem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz