piątek, 10 lipca 2020

W tle...

Pada, ale nie przeszkadza mi to. Po tylu dniach suszy u nas ten deszcz jest zbawieniem dla roślin. Niech zazieleni się trawa, niech pojaśnieją rośliny obmyte z kurzu. Pada i nie przestaje, zmywa czarne myśli. Mam otwarte drzwi balkonowe i wsłuchuję się w to równe padanie. I pijemy sobie kawkę z Anną Marią, a ona opowiada mi o słonecznej Lizbonie...

Lato 2020 jakże jest inne. Nie planujemy podróży, jesteśmy z M. u mnie i cieszymy się urokami mojej wsi. Takie ciche i spokojne to lato. I teraz jest okazja, żeby robić to, co lubimy. Zatem czytamy, słuchamy muzyki, gramy w scrabble, chodzimy na spacery, zbieramy na łąkach kwiaty na bukiety, oglądamy filmy, pijemy wino, rozmawiamy, śmiejemy się, cieszymy się sobą, dobrym jedzeniem, niespiesznie mijającym czasem...

W słoneczne dni wakacjujemy na balkonie, patrzymy na słońce flirtujące z czasem i nami. Wieczorami podziwiamy barwy nieba. Obłoki są wtedy jak falbany romantycznych sukien tancerek flamenco. A potem nocą śnimy sny na jednej poduszce...

Pada, nic się nie dzieje, a jednak tak mi dobrze :)

6 komentarzy:

  1. To brzmi jak wiersz, lub jak piosenka. Anna Maria lubiła, by jej słuchać w Lizbonie. Ten wiersz-piosenka jest o powrocie. Zabiera słuchacza w podróż, by razem z nim wrócić do miejsc wymarzonych.

    Niskie ukłony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zenzo, Zenzo, tak mi pisz, Twoje słowa są dobre jak chleb :)
      Dziękuję z całego serca, tak cieszą mnie te słowa.
      I ja się kłaniam najuniżeniej :)))

      Usuń
  2. Dobrze tak czasem zwolnić i pozwolić chwilom przepływać łagodnie i czule. Gdy do tego czytam, że obłoki są jak falbany sukien tancerek flamenco, to wiem, że krew gorąca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję M. moim myślom bliska :)
      Serdeczności :)

      Usuń
  3. nic się nie dzieje, a dzieje się tak wiele:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko tak może się dziać. Odłożyliśmy tegoroczne wojaże, ale tak też jest dobrze, bo razem jesteśmy :)
      Dziękuję i ściskam serdecznie :)

      Usuń